Kako da postanete kopirajter?

Pre nego što počnete sa čitanjem ovog teksta, stanite.

Razmislite.

Postoji li slogan, reklama ili rečenica sa bilborda koja vam se toliko svidela da je citirate? Rečenica koja vas je pomerila? Ili vam je postala životni moto?

 

 Just do it.

Think different.

Immposible is nothing.

 

Ovo su samo neki od najsnažnijih, najpoznatijih i najuticajnijih reklamnih slogana. I njih je smislio kopirajter.

Svako zanimanje, put ka zvezdama, uspehu i dobroj karijeri priča je za sebe.  Ono što je zajedničko menadžeru, bankaru ili doktoru jeste završena škola. Za svako od pomenutih zanimanja postoji fakultet na kome se stiče željeno znanje i zvanje.

Možda će zvučati razočaravajuće, ali ne postoji fakultet na kome se postaje kopirajter. A opet, to je i dobra strana ovog posla. Kopirajteri dolaze iz različitih profesija. Neki su profesori jezika ili književnosti, pisci ili književnici, drugi su scenaristi ili dramaturzi, a mogu biti i sociolozi, istoričari ili politikolozi.

Iz datog spiska jasno je da se svi na neki način bave rečima. Da li je to dovoljno?

Koje osobine krase kopirajtera?

 

Kopirajting

Potrebno je da volite dobru priču i da isto toliko volite da pišete. Sve. Od kratke priče,reklamnog slogana, teksta na blogu ili portalu, pisma u ime klijenta. Najbolje je da tekst koji napišete bude sažet i jasan, da privlači pažnju i da kao ishodište pokrene čitaoca na akciju.

Jedina stvar koja je važnija od pisanja u ovom poslu, jeste svest o tome kome je tekst upućen. Kopirajter ne piše za svakoga ili za bilo koga ko bi na određeni tekst mogao da nabasa. On piše za tačno određenu ciljnu grupu i baš njoj se obraća.

Kreativnost je u svakom poslu poželjna, čak i kad on podrazumeva strogo kontrolisana pravila. U kreativnom poslu kopirajtera, ona je neizostavna. U ovom poslu kreativnost podrazumeva istraživačku nastrojenost, posmatranje stvari iz drugačijeg ugla, pa samim tim i nalaženje inovativnih rešenja.

 

Kopirajting

 

Ovaj posao nosi i različita mišljenja i svojevrsnu kritiku upućenu našem radu. Zato je korisno biti fleksibilan, ostaviti sujetu po strani i kritiku prihvatiti kao dobronamerni komentar iz koga je moguće dobiti neki nauk.

Posao kopirajtera zahteva širok spektar interesovanja. Kopirajter ne može samo da voli SF, a ne voli romantične komedija, ili da voli pozorište, a filmove baš i ne preferira,  da ne čita knjige, već samo stripove. Dobar kopirajter mora da poznaje sve. Ako nešto na čemu radi za klijenta ne poznaje, dobro je da bude spreman ozbiljno da istražuje i uči.

Pismenost, jezička i kompjuterska su alati bez kojih kopirajter ne može.

Dobra organizovanost i rad pod pritiskom jesu suprotne kategorije, a kopirajter bi trebalo da ume da ih sažme u jedno. Da tesni rok zna na najbolji mogući način da rasporedi.  Klijenti često traže stvari za juče i zaista tako i misle. Zato je dobro da znate da organizujete i 5 minuta koje imate na raspolaganju.

 

Kopirajting

 

Ako posedujete sve ove osobine možete da počnete da razmišljate o poslu kopirajtera. Ukoliko posedujete i želju za dodatnim znanjem preporučujemo vam Besteseller kurs za kopirajtere Slavoljuba Stankovića, mesto na kome su se i Slovci upoznali. Nakon svega toga ste na zaista odličnom putu da kopirajter i postanete.

Piše: Vanja