Napiši nešto o sebi. Zvuči jednostavno, sve dok ne probaš

Da li biste danas umesto selfija mogli da napišete nešto o sebi?

Ali brzo i kratko, plus da zvuči dobro. Ovo bi mnogima zadalo probleme i dileme.

Evo na primer ja mogu sa lakoćom da pišem o svakome i svačemu, ali o sebi najteže. Ko bi rekao? 

Kada mi neko kaže da mu treba moja kratka biografija, na pamet mi padaju samo stihovi Svakidašnje jadikovke Tina Ujevića:

Tko sam, što sam,
Ja sam samo sanjar
Čiji pogled gasne
U magli i memli.

Ipak nađem način da napišem nekoliko rečenica.

Vremenom sam se malo izveštila pa za početak brzo smislim temu koja mi je “vodilja” za čitav tekst. 

Naravno, sada mi je i lakše zbog toga što već imam neke tekstove o sebi pa mogu da napravim kombinaciju onoga što sam pisala.

U svakom slučaju, postoje cake u pisanju ovog, mnogi bi se složili, veoma teškog teksta. Zato sam se potrudila da na jedno mesto stavim ono što meni pomaže kada pišem nešto o sebi. 

Uzećemo primer da tekst treba da pripremite za neki sajt (portal) sa kojim ćete sarađivati. Ili želite da o sebi napišete nešto za svoj CV ili portfolio. 

Razmislite o publici kojoj se obraćate (o ciljnoj grupi)

Svaki sajt ima svoju ciljnu grupu. Poslodavac traži određeni profil radnika. Klijent bira saradnike u skladu sa svojim poslovnim ciljevima. Oni su vaša ciljna grupa. Prilagodite tekst njihovim zahtevima. 

Potrudite se da ih upoznate.

Ukoliko se radi o strogo profesionalnom sajtu ili saradniku, držite se formalnih, jasnih rečenica. Navedite svoju kratku biografiju kao što biste prepričali svoj CV.

Ako ćete sarađivati sa sajtom koji promoviše ličnije teme i tekst o vama treba da bude takav. Ovde pored svog profesionalnog opisa, slobodno navedite i nešto više o sebi: šta vas interesuje, nešto o svom kućnom ljubimcu ili omiljenoj knjizi. Ili šta god vi mislite da bi bilo zanimljivo i da bi ostavilo lep utisak.

 

Neka bude istinito

Što bi se reklo: ne prepisujte. Predstavite se autentično, jer nema šanse da na svetu postoji još jedna osoba koju je moguće opisati istim rečima. Čak i kada se radi o strogo profesionalnom tekstu, dodajte o sebi rečenicu-dve koje će vas na neki način izdvojiti od ostalih. Naravno, bez superlativa i obećanja da ćete biti radnik kakvog firma nije imala.
Napišite nešto o svom hobiju ili zanimljivom nestašluku iz detinjstva koji je u vezi sa onim što sada radite. Ljudi će vam verovati.

 

Ispričajte svoju priču

Ovo je u vezi sa prethodnim savetom. Zamislite sebe kao glavnog junaka. Zamislite priču o svom životu. Šta vam je najvažnije? Šta ste ostvarili, šta želite? Pokušajte samo da pišete o ovome i priča će se stvoriti sama, verujte mi.

 

Čitajte pa skratite

To što ste napisali o sebi može da se skrati. I to skraćeno može da se skrati. Čitajte nekoliko puta i razmislite: da vi niste vi, koje informacije u tekstu bi bile suvišne? Verovatno postoji nešto o vama što čitaocima nije važno. Da li se nešto desilo u januaru ili julu neke godine, koliko meseci ste radili tu i tu, da li ste dugo studirali i zbog čega. Zamislite svoj tekst bez tih podataka. Kraći je i jasniji, zar ne?

 

Važno je i da izaberete adekvatnu fotografiju. To je najviše u vezi sa stilom predstavljanja i sa ciljnom grupom. Ali kada tekst bude gotov, fotografiju je lako naći.

 

Želim vam da što češće pišete o sebi! Ako bude pitanja ili ako želite da vam Slovci daju savet – pišite i javite se preko društvenih mreža.

Piše: Milena