Velike priče najpoznatijih brendova

Za početak, da odgovorim na osnovna pitanja: šta je brend? I šta je brendiranje? 

Brend 

Vrednost koju ima neki proizvod, usluga ili ličnost. Slika, ideja, emocija ili informacija koju potrošači vezuju za proizvod i zbog toga odlučuju da ga kupe. 

Brendiranje 

Stvaranje prepoznatljivosti kompanije, proizvoda ili usluga (grafički elementi, kopirajting, promocija).

Svaki brend ima (treba da ima) fizičke i apstraktne elemente.

Fizički su, logično, vidljivi: ime, logo, dizajn i svi jedinstveni grafički elementi.

Apstraktni su emocije, asocijacije ili ideje koje se javljaju prilikom razmišljanja o nekom brendu. 

Ovde ćemo se zadržati. 

Dakle, brendiranje ne podrazumeva samo izradu logoa i ambalaže.

To je proces koji počinje kada se javi ideja o poslu i prilično sam sigurna da se ne završava. 

Da li ste nekada razmišljali o tome koliko je važna priča o brendu?

Poznato je da je Bil Gejts napustio Harvard da bi osnovao Microsoft i postao jedan od najbogatijih ljudi u svetu. 

Tu je i Mark Zakerberg koji je pokrenuo Facebook iz studentske sobe, takođe na Harvardu. 

Zatim priča o poslovnim porazima i neverovatnom uspehu Stiva Džobsa. Između ostalog, priča o tome da nikada nećemo saznati kako je Džobs izabrao naziv Apple, takođe je deo brenda. 

Evo još nekih priča o nazivima brendova:

  • Kompanija Amazon prvo je nazvana Cadabra. Međutim, osnivač Jeff Bezos odlučio se za Amazon, zbog slova A, da uvek bude u vrhu, ali i zbog reke – najduže i najegzotičnije. 
  • Google je u početku bio Googol. Sve dok nije napravljena greška u upisivanju naziva prilikom zakupa domena. I tako je ostao Google. 
  • HP (Hewlett-Packard) kompanija naziv je dobila po početnim slovima prezimena osnivača (Bill Hewlett i Dave Packard). Međutim, pošto je bilo teško odlučiti koje slovo će biti prvo, bacali su novčić i sada svi znamo ko je pobedio, 
  • IKEA je dobila ime po početnim slovima osnivača i njegovom rodnom mestu: Ingvar Kamprad / Elmtaryd Agunnaryd.
  • LG – svi greše kada misle da je naziv nastao ot slogana koji glasi Life’s good. Međutim, prvobitni naziv ove kompanije bio je Lucky Goldstar pa je danas poznata kao LG. 

Zanimljivo je sve ovo. 

Koja je priča o tvom brendu?

Piše: Milena