Ideje za promovisanje knjiga na Instagramu

Da li ste znali da više od 13% korisnika društvenih mreža konačnu odluku o kupovini neke knjige donese na Instagramu? Dakle, nakon što primeti objavu o knjizi, pogleda profil, priče ili dodatne informacije na Instagramu, kupac odlazi na sajt ili kupovinu završava kroz inboks poruke. 

Upravo iz ovog razloga izdavači kreiraju posebnu i autentičnu strategiju za nastup na Instagramu. Ciljevi strategije mogu biti različiti. Na prvom mestu je prodaja knjiga, zatim promocija novog naslova ili predstavljanje autora, komunikacija i interakcija sa publikom i mnogi drugi ciljevi. 

U ovom tekstu navešću primere Instagram objava o knjigama koje provereno ostavljaju dobar utisak na publiku. 

Izostaviću podatke da li su ove objave uticale na prodaju knjiga ili ne, ali svakako su privukle pažnju Instagram pratilaca, zaslužile dobru interakciju, a samim tim i poboljšale položaj Instagram profila. 

Povezivanje sadržaja sa aktuelnim događajima

Ovo se pre svega odnosi na najvažnije praznike, sajmove knjiga, godišnja doba i razne druge aktuelnosti. Na primer, fotografisanje knjiga u novogodišnjem, božićnom ili uskršnjem ambijentu, stvaranje sajamske atmosfere ili podsećanje kako je bilo na prethodnim sajmovima. Lepo je pomenuti rođendane ili najvažnije datume iz života poznatih autora, zatim preporučivati naslove u skladu sa godišnjim dobima ili aktuelnim dešavanjima. 

Kreativno nagrađivanje

Povremeno poklanjanje knjiga na Instagramu praktikuju skoro svi izdavači. Međutim, iako knjiga jeste najbolji poklon, lepo je razmisliti i o nečemu drugačijem. Na primer, cegeri za knjige, bedževi, bukmarkeri ili olovke uvek obraduju čitaoce. Fotografije knjiga sa ovim poklon detaljima treba da se nađu na Instagram profilu kako bi podsetile pratioce da će dobiti nešto više od onoga što žele da poruče. 

Razgovori sa autorima, prevodiocima i relevantnim ljudima

Instagram je postao svet u malom. Sve što vam treba, možete pronaći i kreirati na ovoj društvenoj mreži. Zato je veoma važno da izdavači snime razgovore sa autorima, da im čitaoci postave pitanja, kažu svoje utiske, prokomentarišu knjige. Pored autora, tu su prevodioci, urednici, lektori i mnogi drugi ljudi koji imaju udela u pripremi i objavljivanju jednog naslova. Ovakav video na profilu čitaoci rado gledaju čak i nakon što pročitaju knjigu, jer žele da preispitaju neka svoja osećanja i utiske o samoj knjizi. 

 

Promovisanje naslova u pripremi

Buđenje znatiželje i radoznalosti zanimljivo je pratiocima, ali i kreatorima sadržaja. Najava novog naslova intrigantnim citatima, pričom o autoru, pitanjima ili video materijalom uvek je dobar način da se publika uvede u tematiku novog naslova. 

Nezaobilazne reels objave

Reels je postao must have sadržaj apsolutno svakog Instagram profila. I sve dok je aktuelan, treba ga maksimalno iskoristiti. Knjige mogu biti u glavnoj ulozi reels objave, tako što će se na neki način smenjivati i listati. Snimanje kratkih videa ili dijaloga sa tematikom iz knjiga takođe je dobra ideja za reels. U suštini, sve što je zanimljiva asocijacija na određenu knjigu, a može da stane u 60 sekundi, dobro je da bude reels. 

Knjige u životnim situacijama

Iako je zaista lepo videti fotografiju zatvorene knjige sa pažljivo biranom pozadinom, detaljima i osvetljenjem, zanimljivo je i prikazati je u realnom životu. Otvorena knjiga u rukama, u cegeru, u knjižari, na krevetu i u raznim drugim položajima uvek je rado viđena i lajkovana. 

 

Citati i zanimljivi delovi iz knjiga

Ne sudi o knjizi na osnovu korica poznata je izreka. Iako su važne, korice nisu presudne za kupovinu. Pratioci žele da saznaju nešto više iz knjige, nešto što će ih zaintrigirati, oduševiti, rešiti im problem ili nagovestiti rešenje. Ne štedite na citatima iz knjiga, pokažite ih publici. 

Situacija iza scene

Kako nastaje knjiga i gde se štampa, kako radi dizajner, lektor, prevodilac. Gde se knjige pakuju i ko to radi. Kako izgleda radni prostor izdavačke kuće i ko stoji iza svih tih objavljenih naslova. Sve ovo ljudi žele da vide i da saznaju, jer će im približiti samu izdavačku kuću i njene vrednosti. 

Fotografije čitalaca

Ljudi vole da se slikaju sa knjigama u rukama i to rado objavljuju. Vole da se na fotografijama vide i njihovi kućni ljubimci, detalji iz okruženja ili nešto što je u vezi sa knjigama. Veoma je važno da izdavačka kuća prati objave i hashtagove svoje publike i da ih i sama deli. Naravno, pre toga je neophodno pitati pratioca da li dozvoljava repost ili preuzimanje fotografije. 

Popusti i akcije

Kada je nešto na dodatnom popustu ili ograničenoj akciji, treba naglasiti i potencirati. Poželjan je sadržaj sa jasnom asocijacijom na popust. Na taj način će kupci shvatiti da mislite na njih i podsećate ih da trenutno mogu kupiti neke naslove po najpovoljnijim cenama. 

Postavljanje pitanja

Povremeno postavljanje pitanja pratiocima na Instagramu veoma je korisno i zanimljivo. Pitanja možete postavljati u opisu objave ili na fotografiji. Na ovaj način motivišete publiku da se angažuje u objavama, što donosi brojne benefite profilu i samom izdavaču. 

 

Zanimljiva tematika koja je u vezi sa naslovima ili autorima

Kada su u pitanju knjige po kojima su snimljeni filmovi ili su na neki način bile inspiracija za stvaranje drugih dela, materijala za krerianje sadržaja na Instagramu uvek će biti dovoljno. Muziku i video možete objavljivati u reels sadržaju, na feedu, u pričama. Zaista je mnogo načina za promovisanje ovakvih naslova. 

Zanima me da li vi imate neke dobre predloge za promovisanje knjiga na Instagramu. Pišite mi, da ih zajedno prokomentarišemo. 

Ukoliko želite da znate koji od ovih predloga najbolje prodaje knjige, javite mi se u Instagram inbox ili na mejl milena.slovac@gmail.com.

Piše: Milena