Devet saveta za pisanje landing strane koja privlači kupce

Šta je važno da znaš o landing strani?
U digitalnom marketingu landing strana podstiče korisnike, odnosno kupce da preduzmu neku radnju. U prevodu na srpski jezik, to je odredišna strana, jer predstavlja veb mesto na koje je neko sleteo kada je kliknuo plaćenu reklamu ili link koji je dobio na imejl. 

Landing strana jeste najčešće prodajna, sa pozivima na akciju i konkretnim predlozima proizvoda ili usluga. Međutim, sadržaj ove strane nekada ima zadatak da upozna ili zainteresuje potencijalne kupce, da ih pretvori u pratioce ili redovne primaoce njuzletera.
Cilj landing strane zavisi od krajnjeg cilja samog prodavca i od puteva kojima on želi da vodi svoje kupce do proizvoda. Ali da – landing strana kreirana je sa ciljem da se u jednom trenutku nešto proda, zahvaljujući njenom sadržaju. 

Hajde da vidimo šta je važno za pisanje jedne landing strane koja će uspešno privlačiti pratioce i prodavati proizvode. 

1. Utvrdi kome se obraćaš

Ako želiš da znaš šta treba da pišeš, prvo saznaj kome se obraćaš. Dakle, ovo je prvi i osnovni korak u kreiranju početnog koncepta svake landing strane. Definiši i otkrij sve najvažnije osobine svoje ciljne grupe. Saznaj šta kupci žele, kakve su njihove navike, koje probleme imaju i na koji način komuniciraju.

Tvoje pisanje biće jasnije kada na umu imaš definisanu ciljnu grupu i ne trudiš se da se u tekstu obratiš svima. 

Postoje brojni alati za istraživanje ključnih reči na osnovu kojih možeš da saznaš šta i na koji način pretražuju ljudi koji su zainteresovani za tvoj proizvod ili uslugu.
Moj predlog je da u svoj Google Chrome dodaš ekstenziju KeyWord Surfer.
Kada u pretraživač ukucaš ključne reči, sa desne strane dobićeš i listu ideja za pretragu, odnosno to su ključne reči koje korisnici najčešće unose da bi pronašli ono što im je potrebno.
Na primer, ako pišeš tekst o profesionalnom šminkanju, dobićeš listu ključnih reči koje ciljna grupa najčešće pretražuje, a stići ćeš i do konkurentnih sajtova koje treba da upoznaš i analiziraš. 

Zašto su ključne reči važne za upoznavanje ciljne grupe?

Zato što ćeš shvatiti na koji način ljudi pretražuju ključni pojam, šta prvo unose i koje lokacije biraju. Videćeš sajtove ili tekstove koje najčešće čitaju i prate. Ovo ne mora da znači da su ti sajtovi bolji od tvog. Naprotiv, ponudi im na svojoj landing strani više od konkurencije. Reši im problem za koji nisu pronašli rešenje na drugim mestima. Pozovi ih da te sa razlogom prate i kupe proizvod. Potraži prazninu koju konkurencija nije popunila, a do nje možeš doći uz pomoć ključnih reči. 

2. Na prvo mesto stavi ono što je najvažnije 

Davno je prošlo vreme uvoda, razrade i zaključka. Internet u stvari nikada nije ni bio mesto za tekstove koji podrazumevaju osnovne elemente pismenog zadatka iz srpskog jezika. 

Posetioci stranice koju kreiraš čitaju brzo i nemaju vremena niti strpljenja da se zadržavaju na uvodu i opširnom opisu. Zato im na samom početku tekstualnog dela kaži šta imaš za njih i koji problem možeš da im rešiš. Naravno, pronađi neki suptilan način da to izvedeš. Nije zabranjeno ni da počneš sa konkretnom ponudom. Sve zavisi od jezika kojim tvoja ciljna grupa govori na internetu, odnosno od tona koji očekuje u obraćanju. Zavisi i od hitnosti, od problema, od termina. Pronaći ćeš način da konkretizuješ početak landing strane kada dobro upoznaš sve karakteristike proizvoda ili usluge o kojoj pišeš i kada upoznaš ciljnu grupu kojoj se obraćaš. 

Dakle, konkretno i jasno na samom početku. Zadrži posetioce landing strane, a posle toga, kada ih zainteresuješ, možeš da kreneš u detaljnije i slikovitije objašnjavanje. 

3. Opiši sve karatkeristike kao prednosti

Kada pišeš prodajni deo landing strane, trebalo bi da karakteristike proizvoda predstaviš kao prednosti. To znači da ćeš opisati zbog čega su korisne i važne sve osobine proizvoda i koje probleme rešavaju. 

Na primer, kada se pojavio prvi iPod, imao je samo 1GB memorije. Međutim, umesto da navede samo 1GB, Apple se snašao i iskoristio slogan: 1000 pesama u tvom džepu! Pokazali su prednosti ove karakteristike i na taj način naveli korisnike da razmišljaju drugačije i količinu memorije sagledaju iz drugog ugla. 

4. Razgovaraj direktno sa čitaocima 

Postoji nekoliko tradicionalnih navika koje treba da prekineš ako želiš da uspešno pišeš za online publiku. O opširnom uvodu već je bilo reči, a sada ću naglasiti pisanje u trećem licu množine. 

Kada želš da napišeš ubedljiv tekst, obrati se direktno i neposredno jednoj osobi. Uključi prisvojne zamenice: tvoj, tvoja, tvoje. Možeš da koristiš direktne pozive čitaocu, poput: prijavi se, probaj, pogledaj.
Fokusiraj se više na čitaoca, a manje na sebe ili na brend o kome pišeš. Tačno je da prilikom pisanja treba voditi računa SEO pravilima. Međutim, landing stranu pre svega pišeš za kupce, odnosno posetioce sajta. Zato se obraćaj njima, a kasnije ćeš doterivati SEO zahteve. 

5. Koristi jezik ciljne grupe

Kada upoznaš svoju ciljnu grupu, saznaćeš i kojim jezikom govori, odnosno na koji način treba da joj se obratiš i kakve izraze da koristiš tokom pisanja. Zamisli da razgovaraš sa idealnim kupcem proizvoda o kome pišeš i izražavaj se takvim tonom. 

Pronađi izraze koji su jasni i prihvatljivi tvojoj ciljnoj grupi. Nema potrebe da ih zbunjuješ stručnim terminima iz posla, jer često zvuče zastrašujuće i odbijajuće.
Na primer, ako pišeš ponudu, odnosno landing stranu za usluge kreiranja i vođenja kampanja na internetu, nema potrebe da navodiš sve srtučne termine poput:
Awareness, Engagement, Conversion, Rech, CPC, CTR i tako dalje. Ovi izrazi su tebi jasni, ali kupcima nisu. Zato se potrudi da im ukratko objasniš o čemu se radi i zbog čega su njima važne ove metrike i termini. Kupci ne žele kurs digitalnog marketing, već uslugu i zato im kaži šta će dobiti ako izaberu da rade sa tobom. Njima nije važno kako ćeš doći do tog rešenja.
Isto je i drugim poslovima. Ako pišeš landing stranu za nameštaj po meri, nećeš navoditi kako majstor seče i meri drvo, već ćeš predstavljati prednosti i kvalitet nameštaja. 

6. Formatiraj tekst za lakše čitanje

Možda će zvučati čudno ako kažem da sadržaj na internetu često nema veze sa rečima, ali tako je. Čitaoci skeniraju tekst i na taj način pronalaze informacije koje su im potrebne, a za to je dovoljno samo nekoliko sekundi. Zato se potrudi da u dužim tekstovima ili na landing strani iskoristiš sledeće načine pisanja: 

  • Nabrajanje (Bullets);
  • Bold ili italic izdvajanje nekih reči i teksta;
  • Isticanje citata;
  • Naslovi i podnaslovi;
  • Kartki pasusi i rečenice;
  • Linkovi;
  • Drugačija boja važnih reči ili rečenica. 

7. Fotografije, grafika, razmak u tekstu

Već sam pomenula da čitaoci skeniraju tekst i traže delove koji su njima važni. Često samo njih i čitaju. Potrudi se da svaki tekst razbiješ dobrom i adekvatnom fotografijom, kako bi bio prvlačniji i upečatljiviji. Postavi je na ključna mesta, odnosno tamo gde posumnjaš da će se čitalac umoriti od previše teksta. Slično je i sa grafikonima i tabelama – iskoristi ih da još više zainteresuješ onoga ko čita. Napravi razmake između pasusa, da čitaoci naprave kraći predah pre sledećeg važnog naslova. 

8. Pronađi primere ili postavi čitaoce u situaciju

Izbegavaj da o onome šro pišeš govoriš uopšteno i teorijski. Umesto toga, pronađi konkretne primere ili situacije u kojima je postojao problem i uspešno je rešen. U ovom tekstu, navela sam problem sa kojim se sreću ljudi koji traže usluge digitalnog marketinga. Često im nisu jasni termini koje marketari koriste, previše je izraza na engleskom jeziku, a malo objašnjenja šta to u stvari znači za sprsko trište i da li će prodaja zasita napredovati ako ulože novac u online promociju. Naravno da hoće i to je jasno nama koji se time bavimo. Ali treba na jednostavnom primeru objasniti i čoveku koji razmišlja da li da uloži određeni deo budžeta u online oglašavanje, šta time može da dobije, a šta da izgubi. 

Svaki klijent je u početku sumnjičav, ali ako jasno predstaviš ono što radiš, možda će onaj koji je najviše sumnjao da postane verni korisnik tvojih usluga. 

9. Završi jako! 

Kako ovo dobro zbuči! I tačno je! Ako hoćeš dobru landing stranu, onu koja konvertuje i privlači publiku, najvažnije je da jako počneš i jako završiš, kad već tako moram da se izrazim. Ako je čitalac uspešno prošao kroz početak teksta, pročitao sva objašnjenja, primere i prednosti onoga što nudiš, daj mu malo akcije na kraju. 

  • Reci mu da su rok i količine ograničeni. 
  • Daj mu dodatni popust ako poruči do određenig datuma. 
  • Pokloni nešto najbržim kupcima. 
  • Objasni mu kako lako može da poruči ili da te kontaktira. 
  • Stvori osećaj hitnosti i nestrpljenja. 

Testiraj i menjaj

Postavljanje landing strane se ne završava kada napišeš poslednji poziv na akciju i klikneš Publish. Naprotiv, žurka tada počinje, jer dolazi vreme za testiranje sadržaja i konverzija. SEO na stranici možeš da proveriš kroz razne online alate kao što što su: Semrush, Sitechecker, Seobility i naravno Yoast SEO, ukolko pišeš za WordPress sajt. 

Moj poziv na akciju

Ovo su bile neke osnovne i generalne smernice za pisanje landing strane. Naravno, o ovoj temi može još da se priča, a posebno kada je u pitanju specifičan proizvod, usluga ili brend koji treba predstaviti.
Ukoliko ti je potrebna kvalitetna landing strana, želiš da saznaš nešto više o pisanju ili bi da zakažeš konsultacije, možeš mi se javiti na mejl milena.slovac@gmail.com

Pisanje landing strana i prodajnih tekstova je moj svakodnevni posao skoro deset godina. Prilično sam sigurna da će ti informacije i moji saveti biti korisni, a možda i presudni u kreiranju uspešne prodajne strategije. 

Piše: Milena