Blog je više od trenda – evo pet razloga koji to dokazuju
Nekada je u digitalnom svetu važilo pravilo da svaki biznis treba da ima sajt i na sajtu blog. Onda su društvene mreže uzele maha i neko je rekao da je blog prošlost. Nije potreban za biznis. Može da se preskoči i vlasnik biznisa može čak i da ne zna šta je blog, jer… Nema razloga za ovo. Apsolutno ne postoji ni jedan dovoljno dobar razlog da jedan brend, biznis ili javna ličnost nema blog na svom veb-sajtu. To ne umanjuje značaj društvenih mreža. Naprotiv.
Blog može da unapredi sadržaj na društvenim mrežama.
I kao što naslov ovog teksta kaže: Blog je više od trenda. Zbog toga opstaje decenijama. On u potpunosti može da redefiniše digitalno prisustvo. Ako je neko ikada doveo u pitanje važnost pisanja poslovnog bloga, krajnje je vreme da razreši neke dileme.
1. Blog je strateški potez.
Izdvojila sam pet ubedljivih razloga koji dokazuju da je svakom ozbiljnom i rastućem biznisu potreban blog. Ovo je prvi – blog je strateški potez za pozicioniranje brenda i biznisa.
Redovno pisanje bloga je moćan način za izgradnju poverenja kod korisnika i kupaca, izgradnju autoriteta i negovanje odnosa u kome se razmenjuju zajedničke vrednosti. Kreiranje sadržaja koji na društvenim mrežama privlači trenutnu pažnju prestaje da bude uzbudljivo. Izgradnja poverenja je novi nivo nastupa na internetu. To je moguće postići kroz blog.
2. Pisanje bloga je must have za SEO
Kada se radi o praktičnim razlozima za pisanje bloga, prvi među njima je SEO, odnosno pozicija na pretraživačima. Blog bi na neki način mogao biti gorivo za pokretanje jedne veb-lokacije ka vrhu pretraživača. Google voli često i kreativno ažuriranje sadržaja na sajtu.
Blog pruža savršene mogućnosti za upotrebu najvažnijih ključnih reči i za prevazilaženje konkurencije u pretraživačima.
Međutim, ključna reč za uspešnost bloga je ravnoteža.
To znači da treba pronaći meru u pisanju za Google i u kreiranju tekstova za realne čitaoce i pratioce.
Da, neko će reći da ChatGPT danas kao od šale može da napiše teskt za blog sa morem ključnih reči i problem je rešen.
Može, naravno. Ali pisanje za ljude je od suštinskog značaja. Oduvek je tako bilo i biće. Sadržaj na blogu treba da ima odjeka među publikom, a ne samo u algoritmu.
Kada jedan biznis ili brend odluči da kreira upečatljiv blog i posvećeno radi na tome, vremenom će primetiti promenu u odnosu sa svojim pratiocima na internetnu. Uz efikasno i kreativno deljenje sadržaja sa bloga na društvene mreže i kroz newsletter, posećenost sajta će biti veća, vidljivost na pretraživačima bolja, a samim tim i poslovanje uspešnije. Sve je povezano i najbolje funkcioniše kada je kompletno. Dakle, pisanje bloga ne isključuje sadržaj na društvenim mrežama, i obrnuto. Ali ako jedan biznis ima za cilj da se dobro pozicionira na pretraživačima, jedini pravi, trajni i organski način je blog.
3. Blog donosi dugoročne rezultate
Ovo je tačno pa pretačno. Koliko dugo traje jedan kvalitetan tekst i koliko dugo drži prvo mesto na pretraživačima, to znaju samo oni koji ga imaju. Za razliku od kampanja na društvenim mrežama i od plaćenog Google oglašavanja koje daje rezultate samo dok traje plaćanje, blog to čini konstantno. Jedini i zaista mali problem je to što pozicioniranje blogom traje duže od odobravanja kampanja. Ali kada jednom dođete do prve strane, ostajete na njoj sve dok konkurencija ne učini isto. Pa i onda možete da je prestignete novim tekstovima i ažuriranjem bloga.
To vam je kao kada napravite dobar temelj za kuću pa izgradite samo prizemlje.
Onda dođu deca, a vi već imate temelj i prizemlje i samo sazidate jo šjedan sprat.
Onda neko od ukućana odluči da pokrene biznis za koji mu treba prostor.
I vi, umesto da kupujete ili iznajmljujete, samo dozidate potkrovlje ili preuredite ta dva sprata koje imate.
Možete da adaptirate podrum ili garažu za taj biznis.
Da li vam je sada jasno šta je u stvari blog? Temelj za vaše pozicioniranje na pretraživačima. Uvek možete da ga nadograđujete i menjate u svoju korist.
4. Kroz pisanje bloga će se jedan biznis ili brend izdići iznad konkurencije
Iako je neko tržište ispunjeno ponudom i konkurecijom, postoji nešto što može da doda novu nijansu i da izdvoji neki proizvod ili uslugu. Da, to je moguće kroz blog.
Ako istražujete svoju konkurenciju, primetićete da se mnogi razmeću sadržajem na društvenim mrežama, plaćenim reklamiranjem ili saradnjom sa influenserima. To je sasvim legitimno i poželjno za jedan biznis koji za cilj ima razvoj prodaje. Međutim, iznenadićete se kada vidite da mnogi vaši konkurenti nisu prihvatili blogovanje kao strateški korak u marketingu.
Upravo zbog toga ne treba da propustite priliku da se visoko rangirate u pretraživačima i da sa svojim kupcima, odnosno pratiocima, razvijete još jedan kanal za komunikaciju i razmenu vrednosti.
5. Blog je podrška za druge kanale
Znate li šta ću ja da uradim od ovog teksta?
Napraviću ne znam koliko objava za Instagram i Facebook. Zaista im još uvek ne znam broj, zato što tek treba da ga pročitam, da izdvojim određene delove, da dobijem nove ideje za objave, dizajniram ih i prebrojim. Onda mogu da vam kažem koliko će ih biti, ali više od 20 sigurno.
To znači da ću za čitav mesec imati objave.
Tako je. Story+feed+reels+Facebook. Ako radim TikTok, mogu da snimim neke delove teksta i da objavim. Za YouTube je takođe ovaj tekst super, samo da prilagodim priču i da se snimim. Pravila bih kratke snimke sa poentiranjem i pozivom na akciju.
I znate li šta još mogu da uradim? Da ovaj tekst šaljem kao newsletter.
U stvari, samo deo teksta, sa pozivom da dođu na sajt i pročitaju ceo.
Mogu da šerujem tekst na LikedIn, jer tamo su moji klijenti.
Plus Twitter, mada ga ne koristim. Ali da hoću, mogla bih da bacim link.
Svašta mogu da uradim sa ovim tekstom, zato što je inspirativan, koristan, lak za čitanje, potekao iz moje glave, razumem tematiku i znam kako da ga oblikujem za mreže.
Što se njega samog tiče, na sajtu je, obogaćuje sadržaj, privlači čitaoce i Google indeksira njegov kvalitet.
Da li je potrebno još objašnjavati zbog čega je blog podrška drugim kanalima i savršen način da vaš sadržaj na društvenim mrežama bude bolji i da potvrđuje kvalitet onoga što radite?
Ne bih vas mnogo zadržavala na kraju. Jasno vam je da će vam blog za biznis značiti.
Ako vam treba neko za pisanje bloga, javite se, jer ja to radim. Ako već imate zaposlenog koji može da se bavi pisanjem bloga ili biste vi da se oprobate u ovom poslu, javite se, jer mogu da vam budem podrška kroz konsultacije i zajednički rad.