Upoznajte se sa svojom ciljnom grupom.

Ciljna grupa

Kada pronađemo odgovore na pitanja ko smo mi i kako želimo da se predstavimo, vreme je da se pozabavimo time ko je osoba kojoj se obraćamo, ko je naša cilja grupa. 

Kod pisanja, ali i bilo kod drugog vida komunikacije, stvar je vrlo jednostavna. Ako ne postoji druga strana čitalac, gledalac ili slušalac, nema ni komunikacije.

Zato sam sigurna da će neko da pročita ovaj blog post. Da ne mislim tako, ne bi se ni upustila u pisanje istog.

Mogla sam pre pisanja da se zapitam ko bi sve mogao da ga pročita. Ali nisam. To me ne zanima.

Ali me zanima ko jesu moji čitaoci? Ko je moja ciljna grupa?

Kada napišem ko, ne mislim da neku neodređenu osobu.

Mislim na vrlo konkretnu.

Na tebe.

Da, tebe.

Zamislila sam te. Porazgovarala sam sa tobom, popili smo piće, proćaskali i dobro sam te upoznala. Zato znam…

 

AKO SI ŽENSKO…

Ciljna grupa

 

Imaš između 25 i 45 godina. Odlučila si da uzmeš svoj posao u svoje ruke.

Odlučila si da ono što znaš, što si godinama učila i na čemu si radila za nekog drugog, sada uradiš za sebe. Odlučila si da probaš sama. Odlučila si da ono što si uvek želela da radiš, a do sada nisi imala prilike, mogućnosti ili hrabrosti, sada pokušaš.

Uložila si snagu, energiju i svoje znanje u svoj i samo svoj posao i sada je trenutak da ga promovišeš. Tražiš najbolji način da to učiniš, jer si ozbiljna, posvećena i uvek dobro isplaniraš svaki potez.

Voliš da kreiraš svoje vreme,  da ga dobro isplaniraš prema sopstvenim potrebama. Da u okviru tog plana ostaviš vreme za uživanje, prijatelje, kućne ljubimce i posebne trenutke iz kojih su se i rodile sve tvoje ideje.

A opet, vremena nema previše, toga si svesna i baš zato tragaš za nekim u koga ćeš da imaš poverenja, kome ćeš moći da prepustiš deo posla.

Ne trpiš neprofesionalnost. Očekuješ da se posao obavi korektno i na vreme. Da onaj ko radi za tebe ume da te razume, da ispoštuje tvoju zamisao kojoj će dati  specifičan paket i promociju.

Sigurna sam da znaš po nešto o internet oglašavanju, pratiš druge na facebook – u, oduševljena si njihovim fotografijama i objavama na Instagramu. I planiraš da i sama iskoristiš ovo moćno sredstvo oglašavanja…

 

AKO SI MUŠKO…

 

Ciljna grupa

 

Imaš između 25 i 45 godina.

I neprocenjivo iskustvo iza sebe. Rad u različitim atmosferama i na raznovrsnim zadacima, koji su te oblikovali i naučili kako da povlačiš prave poteze u svom poslu.

Ovo je jedan od njih. Hrabra odluka da uradiš stvari na svoj način.

Odlučio si da pokreneš sopstveni biznis i pored svih prepreka  na koje si možda naišao. Imaš ideju, jasnu viziju i cilj. Verovatno imaš i kratkoročni i dugoročni biznis plan koji očekuješ da se kreće zadatim ritmom.

Izgradio si jaku mrežu kontakata i sad je pravo vreme da je upotrebiš na koristan način. Osim toga znaš kome kada da se obratiš za pomoć ili delegirnanje posla. Znaš i ko su najbolji partneri sa kojima možeš da uđeš u posao.

Očekuješ da tvoji saradnici budu odgovorni, vredni i ono što je možda najvažnije da poštuju reč koju su dali. Da budu predani poslu, da pažljivo slušaju i isto tako pažljivo prenose vašu zajedničku priču.

Svestan si koliko je imiž koji ćeš da stvoriš putem društvenih mreža važan i rešio si da na tome poradiš…

 

 

Ako nisi ni jedna od ove dve osobe, sigurna sam da zahvaljujući ovom tekstu možeš da zamisliš osobu koja je tvoja ciljna grupa.

Sada možete da popijete kafu i porazgovarate!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piše: Vanja