Blog za firmu – o čemu da pišem i da li će to ljudima biti zanimljivo

Odlučili ste da pokrenete blog za veb-sajt svoje firme, zato što znate koje benefite može da vam donese i zbog čega je važan za online prisustvo vašeg biznisa.
Međutim, ukoliko ste do sada nešto propustili, za svaki slučaj ću ponoviti zbog čega je važno da redovno pišete i ažurirate blog za firmu. Evo nekih primera:

 

  • Unapređenje organskih poseta na sajtu.
  • Privlačenje novih kupaca/klijenata.
  • Uspostavljanje i jačanje lojalnog odnosa sa posetiocima sajta i pratiocima na mrežama.
  • Visoko pozicioniranje na pretraživačima.
  • Nove mogućnosti za kreiranje sadržaja na društvenim mrežama.
  • Kvalitetan materijal za newsletter.
  • Korak ispred konkurencije kroz posvećenost i deljenje vrednosti.

Sve ovo vam blog zaista može doneti, ako mu se posvetite i imate dovoljno strpljenja da vidite prve rezultate.
I, naravno da postoji neko ali, jer bez njega bismo sve znali. A to bi bilo dosadno.

Najvažnije je ono čemu biste pisali na poslovnom blogu.

Ovde imate dve opcije:

  • Da pišete o isključivo svojim proizvodima i uslugama i propustite sav potencijal koji blog za firmu ima.
  • Da pružite svojim kupcima i klijentima ono što im treba, da ih na taj način pridobijete, povežete se sa njima i da postanete jedina opcija kada im treba usluga ili proizvod koju imate.
    Bez obzira na to što kod konkurencije mogu da iskoriste kôd za popust.
    Ili akciju 2+1 gratis.
    Ili besplatnu dostavu.
    Oni će izabrati vaš proizvod, jer ste im se našli kada je to bilo potrebno.
    Objasnili ste im nešto što nisu znali.
    Ispričali ste im svoju poslovnu priču ili ste ih slatko nasmejali anegdotom iz ličnog života.

Izabrali ste prvu opciju? U redu. Nećete pogrešiti. Možemo da pričamo o tome, jer je pisanje o proizvodima i uslugama uvek siguran izbor i nećete promašiti temu.

Ako radite pismeni zadatak iz srpskog jezika.

Ili šef to od vas traži – da budete beskrajno dosadni i naporni pričom o proizvodima i uslugama.

Onaj ko izabere drugu opciju, pogrešiće samo ako odustane.

Pazite, postoji mogućnost da se malo trgnete kada vidite koliko prostranstvo za razvoj svog sadržaja ste otvorili iskakanjem iz šablona.

Možda ćete pomisliti: „Ovo može biti dobro i zanimljivo mojim kupcima, ali nemam vremena da se posvetim blogu i da pišem. Ko će onda da razvija posao?”

Ne brinite, imam ja vremena za pisanje. U stvari, pisanje bloga za firmu je moj posao. Hajde da vidimo šta bi sve moglo da se nađe na blogu vašeg biznisa.

Rešavajte probleme

Poslovni blog je idealno mesto za rešavanje nedoumica, pitanja ili problema koje imaju vaši kupci ili klijenti. Počnite od najbolnijih tačaka, a vi sigurno znate koje su.
Na primer, ako se bavite prodajom kozmetike i na sajtu imate šop, počnite od najčešće postavljanih pitanja u vezi sa vašim proizvodima. Da, da, znam da na sajtu već imate FAQs stranicu, ali ovde ćete biti detaljniji. Približićete se svojim kupcima tako što ćete pisati prvo o njihovim problemima, zatim o iskustvima i rešenjima koja su provereno efikasna.
Ovaj princip možete da primenite za svaki biznis koji se bavi online prodajom proizvoda i usluga.

Princip problem-rešenje je uvek dobar potez za blog.

Skoro svaki vaš kupac ili potencijalni kupac ima problem koji vi možete da rešite. Zašto mu ne biste napisali nešto više o tome?

Ljudi započinju pretragu na mreži postavljanjem pitanja o svom problemu.

Vi ćete im pružiti odgovor u posebnom blog postu koji je dobro optimizovan i naći će se na vrhu prve strane pretraživača.
I ne zaboravite – kada jednom napišete kvalitetan blog post koji je u vezi sa vašim biznisom, on zauvek ostaje na internetu. Imate trajnu prodajnu stranicu. Plus materijal za objave na društvenim mrežama koje možete da sponzorišete, reciklirate i razvijate kako god vi želite.

Edukujte i delite novosti iz svoje branše

Kada neko ozbiljno i radi i gradi svoj posao, uvek je u toku sa najnovijim trendovima i inovacijama iz oblasti kojom se bavi.
Cilj pisanja bloga ne treba u svakoj prilici da bude direktna prodaja, već izgradnja kredibiliteta.

Ako radite nešto što je u vezi sa tehnologijim, pišite o veštačkoj inteligenciji ili sajber bezbednosti. Podelite svoje uvide o tome kako ova dostignuća podjednako utiču na prodavce i kupce.

Sadržaj na vašem blogu treba da bude relevantan i informativan, a u isto vreme i dovoljno jasan, bez preterane stručne terminologije. Na taj način ljudi će od vas tražiti odgovore i verovaće vam kada se pojavi nešto novo u vašoj industriji.

Na primer, ja se (između ostalog) bavim pisanjem bloga za firme. Naravno da ne mogu i ne želim da zanemarim da ChatGPT odlično piše tekstove. O njemu planiram da pišem u narednim tekstovima. Široka je to tema i ne može stati u nekoliko rečenica ovog teksta. Ali sigurno se neću praviti da ChatGPT ne postoji. Podeliću svoje iskustvo i uvide i objasniti koliko je koristan za posao kojim se bavim. Da li će to mojim klijentima značiti ? Verovatno da hoće, zato što će dobiti informaciju da pratim tehnološka dostignuća, a u isto vreme imam znanje, iskustvo i osećaj za pisanje koji ChatGPT ne može da im pruži.

Razgovarajte sa stručnjacima

Intervjui sa stručnjacima ili uticajnim ljudima iz oblasti kojom se bavite odličan je način da svojim pratiocima ponudite jedinstvenu vrednost. Još ako imate adekvatnu opremu da taj razgovor snimite, video titlujete, transkribujete i sve postavite na sajt – pobedili ste!

I naravno – ovakav sadržaj pružiće vam more materijala za društvene mreže!

Počnite od svojih stručnih kolega, zatim kontaktirajte ljude koji su postigli veliki uspeh u vašoj industriji. Iznenadićete se kada saznate koliko stručnjaka želi da podeli svoje uvide i saznanja. Njihovi pratioci biće radoznali i sigurno će želeti da znaju šta ste objavili.
Na taj način vi ćete ojačati svoj kredibilitet i privući čitavu novu grupu pratilaca, posebno onih koji veruju vašem sagovorniku.
Da li već sada imate ideju sa kim biste mogi da napravite intervju za blog?

Podelite priče o uspehu i studije slučaja

Jedan od najupečatljivijih formata bloga je studija slučaja. Klijenti i potencijalni kupci vole da vide primere iz stvarnog života, odnosno kako su vaši proizvodi i usluge pomogli drugima. Ovakve priče dodaju autentičnost vašem brendu i pokazuju rezultate. 
Kada pišete ovakve tekstove, fokusirajte se na problem i zatim naglasite rešenje koje ste pružili. Na taj način prezentovaćete čitaocima svoju stručnost bez ponude i konkretnog poziva na kupovinu.

Ostanite povezani sa kulturom kompanije kroz blog

Iako pisanje o kompaniji i njenoj kulturi ne bi trebalo da dominira na vašem blogu, dobro je da povremeno objavite tekstove koji prikazuju ljudsku stranu vašeg poslovanja. Na primer, neka vaši zaposleni jednom mesečno pišu tekstove o kompaniji ili o novostima u svom poslu. Delite svoje doživljaje sa tim bildinga, pišite o zanimlivim saradnjama ili događajima u kompaniji. Kroz deljenje vredosti i kulture kompanije, stvorićete ličnu vezu sa svojim pratiocima. S druge strane, privući ćete nove talentovane ljude koji imaju želju da rade u vašoj kompaniji.

Šta ako nemate vremena da pišete blog za firmu, a znate koliko je važan?

Tajna uspešnog bloga je jednostavna: doslednost i fokus na čitaoce. Ako nemate vremena da pišete, prepustite taj posao nekome ko uživa u pisanju – meni! Kao kopirajter i mentor, mogu da pišem vaš blog ili da obučim člana vašeg tima da to radi na pravi način. Javite mi se da zajedno unapredimo vaš sadržaj!

 

Piše: Milena